آیین نامه مالی مرکز سنجش از دور ایران
مصوب 1372,04,16
هیات وزیران در جلسه مورخ 16/4/1372 بنا به پیشنهاد شماره 389/127/900 مورخ 22/2/1372 وزارت پست و تلگراف و تلفن ( مرکز سنجش از دور ایران ) و به استناد تبصره ماده واحده قانون تاسیس مرکز سنجش از دور ایران ـ مصوب 1370ـ آیین نامه مالی مرکز سنجش از دور ایران را به شرح زیر تصویب نمود:
ماده 1ـ مرکز سنجش از دور ایران که در این آیین نامه به اختصار مرکز نامیده می شود دارای استقلال مالی می باشد و موظف است کلیه عملیات مالی خود را براساس اساسنامه مرکز و مفاد این آیین نامه انجام دهد.
ماده 2ـ سال مالی مرکز از اول فروردین ماه هر سال شروع می شود و در آخر اسفند ماه همان سال پایان می یابد، به استثنای سال اول که از تاریخ تشکیل شروع و در آخر اسفندماه همان سال پایان می یابد.
ماده 3ـ حسابهای بانکی مرکز به تشخیص هیات مدیره و با درخواست ذی حساب و مدیرکل امور مالی مرکز از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا یکی از بانکهای دولتی به نمایندگی از طرف بانک مرکزی افتتاح می شود.
ماده 4ـ برداشت از حسابهای بانکی مرکز با امضا مشترک مدیرعامل مرکز یا نماینده او و یکی از اعضای موظف هیات مدیره به علاوه امضای ذی حساب و مدیرکل امورمالی مرکز خواهد بود.
ماده 5ـ دریافتها و پرداختهای ارزی مرکز با رعایت قانون پولی و بانکی کشور و سایر قوانین و مقررات مربوط انجام خواهد شد.
ماده 6ـ بودجه مرکز برنامه مالی است که برای یکسال تهیه می گردد و حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار و برآورد هزینه برای انجام عملیاتی است که منجر به تحقق اهداف مرکز در قالب وظایف مقرر خواهد شد و از دو قسمت به شرح زیر تشکیل می شود:
1 ) بودجه جاری که عبارت است از پیش بینی درآمدها و برآوردها هزینه های جاری مرکز.
2 ) بودجه سرمایه ای که عبارت است از پیش بینی هزینه های سرمایه ای و بازپرداخت اصل وامها و منابع تامین اعتبار.
ماده 7ـ مرکز موظف است بودجه سال مالی بعد را با توجه به برنامه های مورد نظر حداکثر تا پایان مهرماه هرسال تهیه کند و پس از تایید هیات مدیره جهت کسب نظر مشورتی به سازمان برنامه و بودجه ارسال نماید.
ماده 8ـ مدیرعامل مرکز موظف است بودجه مرکز را پس از تایید مجمع عمومی حداکثر تا اول آذرماه هر سال جهت درج در لایحه بودجه سالیانه کل کشور، به سازمان برنامه وبودجه ارسال نماید.
ماده 9ـ افزایش یا کاهش اعتبار هر یک از مواد هزینه یا فعالیتها یا برنامه کلی بودجه مصوب مرکز تا میزان ده درصد (10% ) با موافقت هیات مدیره و مازاد بر آن تا بیست درصد (20% ) علاوه بر موافقت هیات مدیره موکول به تصویب مجمع عمومی مرکز می باشد مشروط بر آنکه در جمع اعتبار بودجه مصوب تغییری حاصل نشود.
ماده 10ـ در صورت فراهم شدن موجبات افزایش فعالیتهای اصلی مرکز یا بنا بر مقتضیات ناشی از نوسان قیمتها یا به تبع سایر تحولات اقتصادی و مالی مرکز می تواند نسبت به متمم بودجه اقدام و پس از کسب نظر مشورتی سازمان برنامه و بودجه مراتب را جهت تصویب مجمع عمومی ارائه نماید مشروط بر آنکه این تغییرات موجب کاهش ارقام مالیات و سود سهام دولت نگردد.
فصل سوم ـ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار
ماده 11ـ درآمد مرکز عبارت از وجوهی است که در قبال خدمات ارایه شده توسط مرکز یا سایر فعالیتهایی که مرکز به موجب اساسنامه خود مجاز به انجام آنها می باشد عاید مرکز می گردد و به حسابی که در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طرف خزانه افتتاح می شود، واریز می شود.
ماده 12ـ سایر منابع تامین اعتبار عبارت است از منابعی که مرکز تحت عنوان کمک دولت ، وام ، استفاده از ذخایر مرکز، کاهش سرمایه در گردش یا عناوین مشابه طبق قوانین و مقررات مجاز به منظور نمودن آنها در بودجه های مربوط می باشد.
ماده 13ـ وجوهی که مرکز به عنوان سپرده یا وجه الضمان یا وثیقه و نظایر آنها دریافت می نماید به حساب جمهوری اسلامی ایران یا شعب سایر بانکهای دولتی که از طرف بانک مرکزی نمایندگی داشته باشند افتتاح می گردد، واریز می شود. وجوه واریز شده به حساب مذکور بدون حق برداشت خواهد بود و باید در آخر هر ماه به حساب تمرکز وجوه سپرده در خزانه منتقل شود. رد این وجوه طبق مقررات مربوط به خود صورت خواهد گرفت .
ماده 14ـ وجوهی که تحت عنوان درآمد، بیشتر از میزان مقرر وصول می شود اعم از اینکه این دریافتی اضافی اشتباه پرداخت کننده یا واحد وصول کننده یا عدم انطباق مبلغ وصولی با مورد باشد یا اینکه تحقق اضافه دریافتی براثر رسیدگی مرکز یا واحد ذیربط یا مقامات قضایی حاصل شود، با اجازه مدیر عامل یا مقام مجاز از طرف او از درآمد جاری مرکز به ذینفع مسترد می گردد.
ماده 15ـ هزینه عبارت از پرداختهایی است که بطور قطعی در قبال انجام تعهد یا هر عنوان دیگری که در بودجه مرکز منظور شده است با رعایت قوانین و مقررات مربوط به ذینفع صورت می گیرد.
ماده 16ـ اعتبار عبارت است از مبلغی که برای مصرف یا مصارف معین به منظور نیل به اهداف مرکز در قالب بودجه سالیانه به تصویب مجمع عمومی می رسد.
ماده 17ـ تشخیص عبارت است از تعیین و انتخاب کالا و خدمات و سایر پرداختها که تحصیل یا انجام آنها برای نیل به اهداف مرکز ضروری باشد.
ماده 18ـ تامین اعتبار، عبارت است از تخصیص تمام یا قسمتی از اعتبار برای هزینه معین .
ماده 19ـ تعهد عبارت است از الزاماتی بر ذمه مرکز ناشی از:
1 ) تحویل کالا یا انجام خدمت .
2 ) اجرای قراردادهایی که با رعایت قوانین و مقررات منعقد می شوند.
3 ) احکام صادر شده از مراجع قانونی و صلاحیت دار.
ماده 20ـ تسجیل عبارت است از تعیین میزان بدهی قابل پرداخت به موجب اسناد مثبت .
ماده 21ـ حواله ( دستور پرداخت ) ، اجازه ای است که کتباً توسط مدیرعامل یا مقامات مجاز از طرف او برای تادیه تعهدات و بدهیهای قابل پرداخت از محل اعتبارات مربوط، عهده ذی حساب و مدیرکل امورمالی مرکز در وجهه ذینفع صادر می شود.
ماده 22ـ پرداخت هزینه های مرکز به ترتیب پس از طی مراحل تشخیص تامین اعتبار، تعهد، تسجیل و حواله با اعمال نظارت مالی به عمل خواهد آمد.
ماده 23ـ اختیار و مسوولیت تشخیص ، انجام تعهد و تسجیل و حواله به عهده مدیرعامل یا مقام مجاز از طرف او مسوولیت تامین اعتبار و تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات مربوط به عهده ذی حساب و مدیرکل امورمالی مرکز می باشد.
ماده 24ـ درخواست وجه سندی است که ذی حساب مرکز برای دریافت وجه به منظور پرداخت حواله های صادر شده از محل اعتبارات مرکز عهده خزانه در مرکز، در وجهه حساب بانکی پرداخت مرکز صادر می کند.
ماده 25ـ تنخواه گردان پرداخت عبارت است از وجهی که از طرف ذی حساب با تایید مدیرعامل یا مقامات مجاز از طرف او برای انجام برخی از هزینه های جزیی در اختیار کارپرداز یا جمعدار قرار می گیرد تا به تدریج که هزینه های مربوط انجام می شود اسناد هزینه تحویل و مجدداً وجه دریات دارد. حداکثر مبلغ تنخواه گردان پرداخت یک میلیون ( 000/1000 ) ریال خواهد بود.
تبصره 1ـ کلیه ماموران موضوع این ماده موظفند تنخواه گردان خود را حداکثر قبل از پایان سال مالی مرکز به حساب بانکی مربوط واریز نمایند.
تبصره 2ـ دستورالعمل نحوه واگذاری و واریز تنخواه گردان پرداخت و نوع هزینه هایی که می توان از محل آن انجام داد توسط امور مالی تهیه شده و پس از تایید هیات مدیره مرکز به مورد اجرا گذاشته می شود.
ماده 26ـ علی الحساب عبارت است از پرداختی که از محل اعتبارات مربوط براساس احکام و قراردادها طبق مقررات پیش از انجام تعهدات صورت می گیرد.
ماده 27ـ پیش پرداخت عبارت است از پرداخت که از محل اعتبارات مربوط بر اساس احکام و قراردادها طبق مقررات پیش از انجام تعهدات صورت می گیرد.
ماده 28ـ در مواردی که لازم است قبل از انجام تعهد وجهی پرداخت شود یا در مواردی که تهیه اسناد مثبت قبل از پرداخت میسر نباشد با دستور کتبی مدیرعامل یا مقام مجاز از طرف او مبالغ لازم به عنوان پیش پرداخت یا علی الحساب تادیه می گردد تا پس از تهیه و تکمیل اسناد مثبت به حساب قطعی منظور و واریز گردد . نوع اینگونه هزینه ها و نحوه عمل و شرایط آن به شرح زیر است :
الف ـ وجوه مربوط به هزینه ماموریت موقت طبق احکام صادر شده و برای مدتی که در احکام ذکر میشود در مورد ماموریتهای بیش از یکماه فوق العاده ماموریت جز در مواردی که در حکم تصریح شده باشد برای یکماه پرداخت می شود.
ب ـ وجوهی که بر طبق قراردادهای منعقد شده به عنوان پیش پرداخت تادیه می گردد.
ج ـوجوهی که بابت افتتاح اعتبار اسنادی برای خریدهای خارج از کشور و هزینه های متعلق پرداخت می شود.
د ـ وجوه مربوط به آبونمان روزنامه و سایر نشریات مورد نیاز و نظایر آنها حداکثر برای مدت یکسال مالی .
ھ ـمساعده حقوقی و مزایای کارکنان مرکز حداکثر یک دوم دریافتی ماه قبل با تقاضای پرسنل و موافقت مدیرعامل .
و ـ وجوهی که برای خرید کالا یا کار قبل از تحویل مورد معامله باید در وجه وزارتخانه ها یا موسسه یا مرکز دولتی پرداخت شود.
تبصره 1ـ پیش پرداختهای موضوع این ماده به ترتیب زیر واریز یا تسویه می گردد:
1ـ پیش پرداختهای موضوع بند ( الف ) حداکثر تا پانزده روز پس از تاریخ همه ماموریت .
2ـ پیش پرداختهای موضوع بند ( ب ) به ترتیبی که در قرارداد ذکر شده است.
3ـ پیش پرداختهای موضوع بند ( ج ، د،و ) پس از تحویل کالا یا انجام خدمت .
4ـ پیش پرداختهای موضوع بند ( ه ) در زمان پرداخت قطعی .
تبصره 2ـ در صورتی که پیش پرداختها در موعد مقرر واریز نشود، ذی حساب و مدیرکل امورمالی مکلف است علاوه برانجام کلیه اقدامات لازم برای واریز آن از محل هر گونه وجهی که باید به بدهکار پرداخت کند معادل مبلغ پیش پرداخت کسر نماید.
ماده 29ـ علی الحساب به شرح زیر قابل پرداخت است :
در مواردی که پرداخت تمام وجه سند مقدور نباشد ذیحساب می تواند در حدود امکانات مالی مرز مبالغی بطور علی الحساب پرداخت نماید.
ماده 30ـ مرکز در صورتی می تواند برای خدمات و کالاهای وارداتی مورد نیاز اقدام به افتتاح اعتبار اسنادی نماید که معادل کل مبلغ آن و حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی و سایر هزینه های ذیربط اعتبار تامین کرده باشند.
تبصره ـ در مورد آن قسمت از کالاها و خدمات موضوع این ماده که به موجب قراردادهای منعقد شده بهای آنها باید تدریجاً یا بطور یکجا در سالهای بعد به فروشنده پرداخت شود، افتتاح اعتبار اسنادی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بدون پیش دریافت بهای کالاها و خدمات مزبور به تعهد سازمان برنامه وبودجه مشعر بر پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سالهای مربوط مجاز خواهد بود.
ماده 31ـ کاهش در ابوابجمعی امین اموال اعم از نقدی و جنسی به نرخ رسمی روز پیدایش کسری یا روز کشف هر کدام بیشتر باشد به بدهکار حساب کسر آورنده منظور می شود و بدهی کسر آورنده راساً یا براساس احکام صادر شده از مراجع ذیصلاح وصول و واریز خواهد شد.
ماده 32ـ مسوولیت کسر و تسویه بموقع کسور قانونی که جمع آوری و کسرآنها به موجب قانون بر عهده کارفرما می باشد با ذیحساب و مدیرکل امورمالی مرکز است .
ماده 33ـ در صورتی که ذیحساب و مدیر کل امور مالی مرکز، پرداخت وجهی را مخالف قانون و مقررات تشخیص دهد، مراتب را با ذکر مستند قانونی مربوط کتباً به مدیرعامل مرکز اعلام می نماید. مدیرعامل مرکز پس از وصول گزارش ذیحساب چنانچه پرداخت را منطبق با قوانین و مقررات تشخیص دهد و مسوولیت قانونی بودن پرداخت را کتباً با ذکر مستند قانونی مربوط به عهده بگیرد و مراتب را به ذی حساب اعلام نماید، ذیحساب مکلف است وجه سند مربوط را پس از ضمیمه کردن دستور کتبی متضمن قبول مسوولیت مذکور، پرداخت کند و مراتب را با ذکر مستندات قانونی مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی در صورتی که مورد را خلاف تشخیص داد، مراتب را برای اقدامات قانونی لازم به دیوان محاسبات کشور اعلام خواهد کرد.
ماده 34ـ در صورتی که براساس گواهی خلاف واقع ذیحساب نسبت به تامین اعتبار یا دستور مدیرعامل یا مقامات مجاز از طرف آنها زائد بر اعتبار مصوب یا برخلاف قانون وجهی پرداخت یا تعهدی علیه مرکز ایجاد شود هر یک از این تخلفات در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب خواهد شد و مقام متخلف طبق مقررات مورد تعقیب قرار خواهد گرفت .
ماده 35ـ تعهدات مرکز تا آخر سال مالی از اعتبار مصوب همان سال قابل پرداخت است و تعهداتی که تا آخرسال پرداخت نشده باشد به حساب تعهدات پرداختی منظور شده و از آن محل پرداخت می گردد.
فصل چهارم ـ حسابداری و تنظیم امور مالی مرکز
ماده 36ـ ذیحساب و مدیرکل امور مالی مرکز ماموری است که به موجب حکم وزارت امور اقتصادی و دارایی از بین مستخدمین رسمی واجد صلاحیت به این سمت منصوب می شود و علاوه بر اعمال نظارت و تامین هماهنگی لازم در اجرای مقررات مالی و محاسباتی ،وظایف زیر را عهده دار است :
1ـ نظارت بر امورمالی و محاسباتی و نگاهداری و تنظیم حسابها طبق قانون و مقررات مربوط و صحت و سلامت آنها.
2ـ نظارت برحفظ اسناد و دفاتر مالی .
3ـ نگهداری حساب اموال مرکز و نظارت بر اموال مذکور.
4ـ نگهداری و تحویل و تحول وجوه و نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار.
5ـ حفظ و نگهداری اسناد مالکیت اموال غیرمنقول و سایر اموال که دارای سند مالکیت می باشند.
6ـ سایر وظایفی که به موحب این آیین نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط به عهده ذیحساب و مدیرکل امور مالی مرکز واگذار می شود. تبصره ـذیحساب مرکز زیر نظر مدیرعامل وظایف خود را انجام می دهد.
ماده 37ـ عامل ذیحساب مستخدم رسمی واجد صلاحیتی است که با موافقت ذیحساب و مدیرکل امور مالی مرکز و حکم مدیرعامل به این سمت منصوب می شود. و ذی حساب و مدیرکل امورمالی قسمتی از وظایف خود را به او محول می نماید.
تبصره ـ از کارپردازان و امنای اموال در قبال ابوابجمعی و تنخواه گردانی که در اختیار دارند تضمین بانکی یا ملکی اخذ خواهد شد. تعیین نوع تضمین و میزان و نحوه اخذ آن به موجب دستورالعملی خواهد بود که به تصویب هیات مدیره خواهد رسید.
ماده 38ـ امین اموال ماموری است که از بین مستخدمین رسمی واجد صلاحیت و امانتدار مرکز با موافقت ذیحساب و به موجب حکم مرکز به این سمت منصوب می شود و مسوولیت حراست و تحویل و تحول و تنظیم حسابهای اموال اوراقی که در حکم وجه نقد است و کالاهای تحت ابوابجمعی به عهده او واگذار می شود.
ماده 39ـ کارپرداز ماموری است که از بین مستخدمین رسمی واجد صلاحیت مرکز به این سمت منصوب می شود و نسبت به خرید و تدارک کالاها و خدمات مورد نیاز طبق دستور مقامات مجاز با رعایت مقررات اقدام می نماید.
ماده 40ـ کلیه عملیات مربوط به هزینه و درآمد و سایر عملیات حسابداری مرکز و تنظیم حساب سود و زیان و ترازنامه طبق اصول و قواعد پذیرفته شده حسابداری مورد عمل شرکتهای دولتی و براساس اسناد و مدارک مثبت توسط امور مالی مرکز انجام می شود.
ماده 41ـ ذیحساب و مدیرکل امور مالی موظف است صورتحسابهای مالی هر ماه را حداکثر تا پایان ماه بعد تهیه و برای طرح در هیات مدیره به مدیرعامل تسلیم نماید.
ماده 42ـ اموال مرکز اعم از منقول و غیرمنقول متعلق به مرکز می باشد و صورت کلیه آنها باید در دفاتر اموال مرکز ثبت گردد. مسوولیت حفظ و حراست از اموال مذکور با مرکز و نگهداری و نظارت بر حساب اموال با ذی حساب و مدیرکل امور مالی است .
تبصره ـ ترتیب و نحوه احتساب استهلاک اموال مرکز بر طبق مقررات قانون مالیاتهای مستقیم است .
ماده 43ـ انتقال اموال منقول وزارتخانه ها و موسسات دولتی به مرکز به صورت بلاعوض بنا به تقاضای مرکز و موافقت وزیر یا بالاترین مقام اجرایی وزارتخانه یا موسسه دولتی انتقال دهنده مال با تایید قبلی وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز می باشد. چنانچه ارزش اموال منقولی که در هر سال به مرکز انتقال داده می شود براساس ارزیابی کارشناس منتخب مرکز جمعاً بیش از یک میلیون ریال باشد در پایان سال مالی معادل مبلغ ارزیابی شده به سرمایه ثبت شده مرکز افزوده می شد ودر غیر این صورت ارزش مال منتقل شده به حسابهای مربوط منظور می گردد.
ماده 44ـ انتقال بلاعوض اموال منقول مرکز به وزارتخانه ها و موسسات دولتی بنا به تقاضای وزیر یا رئیس موسسه دولتی مربوط و موافقت مجمع عمومی مرکز و با اطلاع قبلی وزارت امور اقتصادی و دارایی مشروط بر اینکه ارزش دفتری ( قیمت تمام شده منهای تجمع ذخیره استهلاک ) آنها جمعاً از (50% ) سرمایه پرداخت شده مرکز تجاوز ننماید مجاز می باشد. چنانچه ارزش دفتری اموال منقول منتقل شده تا یک میلیون ریال باشد مرکز مکلف می باشد چنانچه ارزش دفتری اموال منقول منتقل شده تا یک میلیون ریال باشد مرکز مکلف است آن را به حساب هزینه همان سال منظور کند و در صورت تجاوز این مبلغ از یک میلیون ریال به میزان ارزش دفتری اموال منتقل شده سرمایه مرکز را کاهش دهد.
ماده 45ـ مرکز می تواند اموال منقول خود را بطور امانی در اختیار سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی و مراکز دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی قرار دهد در این صورت وزارتخانه ها و موسسات دولتی و مراکز دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی تحویل گیرنده بدون اینکه حق تصرف مالکانه نسبت به اموال امانتی مذکور را داشته باشد، مسوول حفظ و حراست اموال مزبور و نگهداری حساب این اموال خواهند بود و موظفند فهرست اموال مزبور را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کند و عین اموال امانی موضوع این ماده را پس از رفع نیاز به مرکز اعاده کرده و مراتب را به اطلاع وزارت امور اقتصادی و دارایی برسانند.
ماده 46ـ منظور از اموال منقول مذکور در مواد ( 40 ) ، ( 41 ) و ( 42 ) این آیین نامه اموال منقول غیرمصرفی است و ترتیب نگهداری حساب نقل و انتقال اموال منقول مصرفی و در حکم مصرفی به موجب آیین نامه موضوع ماده ( 122 ) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین خواهد شد.
ماده 47ـ فروش اموال غیرمنقول مرکز با تصویب مجمع عمومی مجاز است .
ماده 48ـ اموال غیرمنقول مرکز با تصویب هیات وزیران قابل انتقال به وزارتخانه ها و موسسات دولتی است مشروط براینکه قیمت دفتری این گونه اموال مجموعاً از (50% ) سرمایه پرداخت شده مرکز تجاوز ننماید معادل قیمت دفتری اموال غیرمنقول مرکز که به وزارتخانه ها و موسسات دولتی منتقل شده اند از سرمایه مرکز کسر می شود.
ماده 49ـ اموال غیرمنقول مرکز با تصویب مجمع عمومی قابل انتقال به شرکتهایی است که صد درصد سهام آنها متعلق به دولت است . بهای این گونه اموال با توافق مجامع عمومی مربوط تعیین می شود و معادل آن سرمایه مرکز کاهش می یابد.
ماده 50ـ مدیرعامل مرکز موظف است ترتیب بستن دفاتر مالی هرسال را در پایان سال انجام داده و ترازنامه و حساب سود و زیان مرکز را حداکثر تا پایان خرداد ماه سال بعد تهیه کرده و پس از تایید هیات مدیره برای بررسی به سازمان حسابرسی تسلیم نماید.
ماده 51ـ مرکز مکلف است ترازنامه و حساب سود و زیان سالانه خود را به انضمام یک نسخه از گزارش حسابرسی پس از تصویب مجمع عمومی برای درج در لایحه تفریغ بودجه ، به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال نماید.
ماده 52ـ مرکز مکلف است هر سال معادل ده درصد، سود ویژه مرکز را به منظور افزایش بنیه مالی به عنوان اندوخته قانونی منظور نماید و تا زمانی که اندوخته مزبور معادل سرمایه ثبت شده مرکز بشود، این روند ادامه دارد.
تبصره ـ افزایش سرمایه مرکز از محل اندوخته قانونی مجاز نیست .
ماده 53ـ مواردی که در این آیین نامه پیش بینی نشده است تابع مقررات قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات مورد عمل در شرکتهای دولتی خواهد بود. هر گونه تغییر یا اصلاح در این آیین نامه منوط به پیشنهاد مرکز و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران است .
حسن حبیبی
معاون اول رئیس جمهور
منبع سایت صلح