هیأت وزیران در جلسه مورخ 23/2/1383 بنا به پیشنهاد شماره 13707/101 مورخ 14/2/1383 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1383 کل کشور، آییننامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:
آییننامه اجرایی بند «الف» تبصره (12) قانون بودجه سال 1383 کل کشور
مصوب 1383,02,23با اصلاحات و الحاقات بعدی
ماده 1 ـ میزان کمک بلاعوض، یارانه سود تسهیلات و وجوه اداره شده براساس شرح عملیات موافقتنامههای مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور تعیین میشود.
ماده 2 ـ کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارتخانههای نفت، نیرو، صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و جامعه مهندسان مشاور ایران (بدون حق رأی در مورد اعطای کمک) برای بررسی توجیه فنی، اقتصادی و اجرایی پروژههای پیشنهادی و اعلام نظر در مورد اعطای کمک بلاعوض یا پرداخت یارانه سود تسهیلات یا وجوه اداره شده تشکیل میشود.
تبصره ـ برای تأیید هر پیشنهاد در کارگروه، باید میزان اثربخشی آن در بهینه سازی مصرف انرژی و مقدار کاهش شدت انرژی، میزان پرداختها و زمان بندی اجرای پروژه مشخص شده باشد.
ماده 3 ـ نحوه پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی و چگونگی تصویب پروژهها به شرح زیر است:
الف ـ متقاضیان وام باید پس از تأیید پیشنهاد خود توسط بانک اعتباردهنده، پروژه را به وزارت نفت و یا نیرو ارایه کنند.
ب ـ دستگاه اجرایی ذیربط موظف است ظرف حداکثر یک ماه، پیشنهادهای دریافتی را پس از بررسی و ارزیابی در کارگروه موضوع ماده (2) این آییننامه مطرح کند.
پ ـ کارگروه مزبور پس از دریافت گزارش دستگاه اجرایی، نسبت به بررسی درخواستها اقدام و درصورت تأیید با توجه به سهم آورده متقاضی و توجیه فنی و اقتصادی پروژه، میزان یارانه سود تسهیلات را مشخص میکند.
ت ـ دستگاه اجرایی ذیربط میزان و نحوه یارانه قابل پرداخت را در مورد هر پروژه به ذینفع و بانک اعتباردهنده اعلام مینماید.
ماده 4 ـ نحوه پرداخت کمک بلاعوض اعطایی و چگونگی تصویب پروژهها به شرح زیر است:
الف ـ متقاضیان پیشنهاد خود را همراه با گزارش توجیه فنی، اقتصادی و مالی، روش و زمان بندی اجراء و نحوه نظارت در زمان بهره برداری به وزارت نفت و یا نیرو ارایه میکنند.
ب ـ دستگاه اجرایی ذی ربط موظف است حداکثر ظرف یک ماه، پیشنهادهای دریافتی را پس از بررسی و ارزیابی، همراه با نظریه کارشناسی، در کارگروه موضوع ماده (2) این آییننامه مطرح کند.
پ ـ در صورت تأیید پیشنهاد در کارگروه، دستگاه اجرایی نسبت به انعقاد قرارداد کمک بلاعوض اقدام مینماید.
تبصره 1 ـ چنانچه اهداف مندرج در قرارداد تحقق نیابد، کمک بلاعوض و همچنین یارانه سود تسهیلات اعطایی به میزان عدم تحقق، وام محسوب میشود و متقاضی مکلف به تأدیه تمامی وجوه استفاده شده و سود تعلق گرفته میباشد.
شرایط و نحوه تأدیه وام مذکور با توجه به نرخ سود تسهیلات اعطایی سیستم بانکی به بخش صنعت، در قرارداد منعقد شده بین استفاده کننده و دستگاه اجرایی ذی ربط با بانک اعتبار دهنده تعیین میشود.
تبصره 2 ـ بخشی از اعتبار مربوط به طرح خرید و گازسوز کردن خودروهای جمعی با توجه به ملاحظات زیست محیطی، براساس شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور به صورت کمک بلاعوض هزینه میشود.
تبصره 3 ـ اعتبار مربوط به طرح توسعه استفاده از لامپهای کم مصرف (به شماره ردیف 40303225) حداکثر تا ده هزار (000/10) ریال به ازای هر لامپ، به صورت یارانه پرداخت میشود. لامپهای مزبور باید با تضمین مدت زمان مصرف، به مصرف کنندگان ارایه شود.
ماده 5 ـ کمک بلاعوض و یارانه مصوب کارگروه موضوع ماده (2) در اجرای پروژه پیشنهادی و در قبال اخذ وثیقه معتبر به نفع دستگاه اجرایی ارایه کننده کمک (معادل یارانه یا کمک مزبور) پرداخت خواهد شد. در صورت تحقق اهداف مندرج در قرارداد و یا اجرای تبصره (1) ماده (4) وثایق اخذ شده آزاد خواهد شد.
ماده 6 ـ دستگاههای اجرایی موظفند یک نسخه از قراردادهای منعقد شده در رابطه با اجرای پروژههای تصویبی در قالب مواد (3) و (4) این آییننامه را به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارسال کنند.
ماده 7 ـ دستگاههای اجرایی در اجرای طرحهای استانی برقی کردن چاههای آب کشاورزی براساس تصمیمات کارگروه برنامهریزی استانها موظفند به ازای هر فقره وام پرداختی به کشاورزان بابت برقی کردن چاهها، حداکثر تا پنجاه درصد (50%) هزینه آن را تا سقف سی میلیون (000/000/30) ریال به عنوان یارانه از محل بودجه مصوب استانی از طریق بانکهای اعتباردهنده به کشاورزان پرداخت کنند.
تبصره 1 (اصلاحی 29/09/1383)ـ عملیات اجرایی برقی کردن چاه به انتخاب متقاضی توسط دستگاه اجرایی استانی ذی ربط یا هر پیمانکار دیگری انجام میشود.
تبصره 2 (الحاقی 29/09/1383)ـ در اجرای طرحهای استانی برقی کردن چاههای کشاورزی, سازمان مدیریت و برنامهریزی استان براساس تصمیمات شورای برنامهریزی و توسعه استانها, اعتبار احداث شبکههای اصلی بیست کیلوولت را جهت تأمین برق چاههای کشاورزی از محل بودجه مصوب استانی تأمین خواهند نمود.
ماده 8 ـ به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهرها، ارتقای بهره وری ناوگان و تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در این زمینه، بخشی از اعتبارات طرح «تهیه و تأمین خودروهای جمعی و حمل و نقل معلولین» برای خرید و واگذاری وسیله حمل و نقل عمومی به بخشهای خصوصی و تعاونی تعلق میگیرد. وجوه پرداختی به میزان شصت درصد (60%) قیمت هر دستگاه به عنوان هزینه قطعی از اعتبار ردیف مربوط در قانون بودجه سال 1383 کل کشور منظور میگردد. بخشهای خصوصی و تعاونی طرف قرارداد مکلفند با ارایه خدمات مناسب (کمی و کیفی) و تحت نظارت شرکتهای واحد اتوبوسرانی، کمکهای دریافتی را به تدریج با احتساب یارانه حمل مسافر در طی دوره زمانی معین مستهلک کنند.
تبصره ـ اسناد مالکیت وسایل واگذار شده تا زمان استهلاک کمک اعطایی موضوع این ماده نزد شرکتهای واحد اتوبوسرانی به عنوان وثیقه نگهداری میشود.
ماده 9 ـ اعتبار طرح کاهش آلایندههای ناشی از مصرف بنزین و نفت گاز (به شماره ردیف 30902215) صرف اعطای کمک بلاعوض جهت اصلاح سیستم مصرف سوخت در خودروهای آلاینده حمل و نقل عمومی متعلق به بخش خصوصی و تعاونی شهرهای آلوده مندرج در بند «د» ماده (104) قانون برنامه سوم توسعه و شهر کرج و کنترل گازهای خروجی از اگزوز و مطالعات و اطلاع رسانی خواهد شد.
تبصره 1 ـ مبلغ پرداختی برای تعمیر خودروی سواری تاسقف یک میلیون (000/000/1) ریال و برای خودروهای سنگین دو میلیون (000/000/2) ریال و برای یکبار میباشد. مبلغ پرداختی برای تعمیر و بهینه سازی با توافق سازمانهای مدیریت و برنامهریزی کشور و حفاظت محیط زیست تعیین خواهد شد.
تبصره 2 ـ جزییات اجرایی این ماده در متن موافقتنامه مبادله شده بین سازمانهای حفاظت محیط زیست و مدیریت و برنامه ریزی کشور درج میشود.
ماده 10 ـ طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی منظور در پیوست شماره (1) قانون بودجه سال 1383 کل کشور، غیرانتفاعی به شمار میروند.
ماده 11 ـ دستگاههای اجرایی ذیربط موظفند با استفاده از مهندسان مشاور ذی صلاح نسبت به اجرا و نظارت بر طرحهای عمرانی موضوع این آییننامه اقدام کنند.
ماده 12 ـ دستگاههای اجرایی موظفند هر سه ماه یکبار گزارش عملیات اجرایی طرحهای مربوط را به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارایه کنند. سازمان یادشده موظف است گزارش پیگیری، نظارت و پیشرفت طرحهای بهینه سازی انرژی را هر سه ماه یکبار به هیأت وزیران ارایه نماید.
معاون اول رییس جمهور – محمدرضا عارف
- برچسب ها:
جستجو شده ها
همه چیز درباره
- تنظیم قرارداد
- موجر و مستاجر
- تهمت
- چک
- املاک
- روابط نامشروع
- انحصار وراثت
- امور مالیاتی
- نفقه
- جعل
- خیانت
- مهاجرت
- سایر موضوعات

محمد پورعلی اکبر
رشته حسابداری و حسابرسی

سیدمهرداد موسوی
رشته لوازم خانگی و اداری

امین جعفری
رشته راه و ساختمان
بندرعباسوکلای دادگستری و قوه قضاییه

امیراحسان دولت آبادی
تهران

مریم عالی
تهران

مریم رضائی
فارس

دفتر اسناد رسمی 76 شهریار
سردفتر:محمد پروانه
شهر: شهریار

دفتر اسناد رسمی 214 کرج
سردفتر:علی سلگی
شهر: کرج

دفتر اسناد رسمی 39 تهران
سردفتر:کسری کاکائی

دفتر پیشخوان دولت شماره 72291020 بلوار امام علی
شهر:رفسنجان
استان:کرمان

دفتر پیشخوان دولت ندارد شماره 72162222 بهشتی (عباس آباد)
شهر:تهران
استان:تهران
منبع سایت صلح