? اولین و سادهترین راه ثبت شکایت در خود سامانه نماد اعتماد الکترونیکی است.
فقط کافی است به صفحه ثبت شکایات سامانه نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه و به راحتی شکایت ثبت شود تا با استفاده از کد رهگیری داده شده، پیگیری شود.
بنابراین اگر فروشگاهی که از آنجا کالایی خریداری شده یا خدماتی دریافت شده کافی است به آدرس HTTPS://ENAMAD.IR مراجعه شود، سپس در صفحه ثبت شکایت روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک شود. پس از ثبت شکایات، مشکل قابل پیگیری است.
?اگر هم در خرید اینترنتی خود با مشکل مواجه شدید و سایت طرف حساب شما پاسخ درستی به پیگیری شما نداد یا احتمالاً کالا به دستتان نرسید و شکایاتی شبیه به این داشتید، میتوانید به پلیس فتا (پلیس فضای تبادل اطلاعات) اعلام شکایت کنید.
برای این کار کافی است به صفحه گزارش تخلف فروشگاههای اینترنتی مراجعه کنید.
شایان ذکر استکه، برای پیگیری تخلفات، میبایست در سامانه پلیس فتا ثبتنام شود. برای ثبتنام نیاز به درج نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، انتخاب گذرواژه و پست الکترونیکی میباشد تا پس از ثبت شکایت، بتوان از نتیجه با خبر شویم.
?اما راه دیگر ثبت تخلف فروشگاه اینترنتی و پیگیری شکایت از طریق مراجعه به دادسراست.
بدین طریق که، با در دست داشتن مستندات مربوط به خرید مانند رسید تراکنش و دیگر مدارک موجود در تهران به دادسرای جرایم رایانهای و در دیگر شهرها به دادسرای محل سکونت خود مراجعه کرده و در این خصوص طرح شکایت کنید.